DGLS Blog

CALL for CO-AUTHORS in ELINET’s Annual Topic Project 2020-2021

“Enhancing Digital Literacy Skills: Good Practices for Early and Primary Years Education” (DEADLINE 31.8.2020) This Call addresses all members of the ELINET Association and external experts to contribute to our Annual Topic 2020-2021: Enhancing digital literacy skills in early and primary years’ education. We are looking for co-authors who will contribute to the two main outcomes of our project: a “European Framework…
Weiterlesen

CALL for GOOD PRACTICE EXAMPLES to ELINET’s Annual Topic PROJECT 2020-2021

This Call addresses all members of the ELINET Association and external experts to contribute to our Annual Topic 2020-2021: Enhancing digital literacy skills in early and primary years’ education. We are looking for good practice examples from three areas:  concerning the effectiveness of the digital tools used by educators and caregivers, to developchildren’s language and literacy proficiencies across different modalities.  In childhood, digital tools…
Weiterlesen

Lese-Sternstunden Wie wird ein Mensch zu einer oder einem begeisterten und guten Leser*in? Diese Frage stellen sich täglich viele Lehrkräfte. Das Entscheidende dabei ist in meinen Augen die Lesemotivation. Ein Kind, das verstanden hat, dass ihm die Welt mit allen ihren Informationen offensteht, wenn es lesen kann, liest aus Begeisterung viel. Vielleicht liest es zu…
Weiterlesen